Ok, avem probleme ! Avem marfa pe stoc, nu o putem vinde, ce facem ?
Reflectand la problema stocurilor si a insucceselor in materie de vanzari, am ajuns la concluzia ca exista 2 mari cauze:
1. Nu exista cerere pt acest produs. Greseala s-a produs inainte sa incepi sa produci, cand nu ai facut o mica analiza de piata sa vezi daca ai sanse sau nu. Ce poti sa faci ?
- Cauti o noua locatie unde produsul tau are cerere
- Il pui in cui si iti folosesti utilajele, oamenii, birourile si know-how-ul pentru alt produs, dar nu uita de analiza !!!
2. Ai probleme in absolut toate componentele mixului de marketing
In general, succesul unui produs sau serviciu se produce atunci cand se ating performante in toate cele 4 componente ale mixului de marketing : produs, pret, distributie si promovare. Dar experienta ne arata ca putem substitui anumite puncte slabe ale unei politici cu punctele forte ale celorlalte.
De exemplu : Avem un produs care este cu 10-15% mai scump decat produsele similare. De ce ar cumpara Clientul de la tine ?
- pentru ca are incredere in tine : promovare, imagine
- pentru ca esti mai aproape de el: distributie, locatie
- pentru ca produsul tau e mai bun
La fel si pentru celelalte politici, exceptand una singura : cea de imagine, promovare. Daca acolo exista probleme grave, ele un pot fi ameliorate nici prin pret, nici prin locatie, nici prin produs. O proasta reputatie este o reputatie proasta si nu o poate salva nici o alta componenta a mixului, in opinia mea.
Atunci, este promovarea, imaginea, cea mai importanta componenta a mixului de marketing?
Reflectand la problema stocurilor si a insucceselor in materie de vanzari, am ajuns la concluzia ca exista 2 mari cauze:
1. Nu exista cerere pt acest produs. Greseala s-a produs inainte sa incepi sa produci, cand nu ai facut o mica analiza de piata sa vezi daca ai sanse sau nu. Ce poti sa faci ?
- Cauti o noua locatie unde produsul tau are cerere
- Il pui in cui si iti folosesti utilajele, oamenii, birourile si know-how-ul pentru alt produs, dar nu uita de analiza !!!
2. Ai probleme in absolut toate componentele mixului de marketing
In general, succesul unui produs sau serviciu se produce atunci cand se ating performante in toate cele 4 componente ale mixului de marketing : produs, pret, distributie si promovare. Dar experienta ne arata ca putem substitui anumite puncte slabe ale unei politici cu punctele forte ale celorlalte.
De exemplu : Avem un produs care este cu 10-15% mai scump decat produsele similare. De ce ar cumpara Clientul de la tine ?
- pentru ca are incredere in tine : promovare, imagine
- pentru ca esti mai aproape de el: distributie, locatie
- pentru ca produsul tau e mai bun
La fel si pentru celelalte politici, exceptand una singura : cea de imagine, promovare. Daca acolo exista probleme grave, ele un pot fi ameliorate nici prin pret, nici prin locatie, nici prin produs. O proasta reputatie este o reputatie proasta si nu o poate salva nici o alta componenta a mixului, in opinia mea.
Atunci, este promovarea, imaginea, cea mai importanta componenta a mixului de marketing?
Un comentariu:
interesant blog te astept si pe blogul meu http://inutilii.blogspot.com/
Trimiteți un comentariu