Le cunoastem cu totii. Le folosim ca sa desemnam obiecte, chiar daca, la origine, ele sunt nume de marci. Sunt cuvinte care ne-au intrat in vocabular, definind un segment de produse, nu numai un brand. Care e secretul ? Au fost primele, iar numele lor s-a intiparit in mintea consumatorului ca si substantiv comun.
Nu intotdeauna primii sunt si lideri, nu intotdeauna primii au succes ; dar e adevarat ca, acest lucru, combinat cu o imagine de marca impecabila si cu un mix de marketing profesionist, a creat o noua perceptie asupra unui nume.
Sa revenim la renumitele branduri. Cati dintre noi , cand facem sport, ne incaltam in Adidasi in loc de pantofi sport, incepem dimineata cu un Ness si nu cu o cafea solubila ? Lipim cu Scotch si nu cu banda adeziva, facem un Xerox in loc de o copie, bem o Cola pentru orice bautura bruna carbogazoasa. Si lista poate continua…
A fi primul intr-un domeniu este dificil, dar iti atrage o notorietate de care urmasii un beneficiaza. Cine a fost primul om pe luna? Neil Armstrong. Cine a fost al doilea?? Care a fost primul presedinte al SUA? George Washington. Cel de-al doilea???
"Marketing-ul este peste tot si totul este marketing. Tu esti marketing, eu sunt marketing, iar astazi, cand ai cumparat paine, ai facut marketing..."
luni, 2 iunie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
John Adams :))))
Uff, chiar nu-l stiam pe dl Adams :-), sau mai bine zis nu stiam ca e al doilea.
Trimiteți un comentariu