Nu, sindromul PC nu se refera la Personal Computer ci la sindromul Post-Cumparare. Dupa momentul achizitiei unui bun sau a unui serviciu, clientul incepe sa-si puna intrebari: “Oare merita banii? Oare nu gaseam ceva mai bun la pretul asta? Oare daca mai asteptam putin, nu se ieftinea?”
Cum putem elimina aceste intrebari ale clientului nostru? Ei bine, nu putem. E in natura noastra sa avem dubii chiar dupa ce am luat o decizie. In schimb, putem diminua acest sindrom:
1. Inainte de vanzare trebuie sa ne cunoastem foarte bine concurenta, cu punctele ei forte dar mai ales cu punctele ei slabe;
2. Argumentarea de vanzare trebuie sa fie insotita de exemple clare, studii, opinii ale fostilor, actualilor clienti;
3. Incercarea, probarea unui anumit produs inainte sau dupa cumparare (oferind clientului posibilitatea de a se razgandi, de a i se returna contravaloarea produsului) este foarte importanta si reconfortanta pentru client;
4. O relatie cu un client trebuie sa se construiasca pe termen lung, de aceea este recomandata comunicarea post-cumparare;
5. Fidelizarea clientului este obtinuta atunci cand sindromul post-cumparare are efecte reduse, iar clientul este multumit si mandru de decizia luata.
"Marketing-ul este peste tot si totul este marketing. Tu esti marketing, eu sunt marketing, iar astazi, cand ai cumparat paine, ai facut marketing..."
vineri, 30 noiembrie 2007
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
La naiba, am si eu sindromul asta, doar ca nu stiam ca e sindrom.
Hang on, suntem mai multi "sindromati" :-)
Trimiteți un comentariu