De multe ori ne confruntam cu un slab feed-back ale campaniilor de promovare intreprinse. Stres, timp si nu in ultimul rand bani aruncati in incercari zadarnice de a atrage prin comunicare noi clienti si noi contracte.
De unde insuccesul?
Inzestrati cu multe cunostinte teoretice, permanent informati despre strategii si politici, specialistii in marketing uita lucrurile care sunt atat de simple dar primordiale in acelasi timp: uita ca sunt la randul lor clienti.
Totul porneste din definirea profilului clientului pe care doresti sa-l „pescuiesti”. Pentru ca empatia sa functioneze, trebuie sa urmezi cativa pasi:
1. culege informatii despre viitorul client
2. pune-te in pielea lui
3. incearca sa-l intelegi
4. incearca sa gandesti ca el (la cauza care genereaza nevoia – de ce si-ar dori un anumit produs sau seviciu)
5. trebuie sa anticipezi care-i sunt
– asteptarile
– nevoile
– dorintele
– preocuparile
– motivatiile
6. nu comunica ceea ce vrei TU ca el sa stie despre produs
daca ai fi el, ce ai vrea sa auzi, sa afli despre produsul tau?
Fiecare concept, produs sau serviciu are functia sa si corespunde unei anumite nevoi, dar fiecare client are motivatii diferite care il determina sa cumpere. De aceea este necesar ca „vanzatorul” sa simta retinerile, prioritatile si indoielile clientului, sa nu incerce sa forteze vanzarea in cazul in care clientul nu e pregatit. Ideea e ca trebuie mai intai de toate sa stii sa dai un sfat si nu sa incerci sa impui, sa fii un consultant pentru ca apoi sa-l poti influenta mai bine.
"Marketing-ul este peste tot si totul este marketing. Tu esti marketing, eu sunt marketing, iar astazi, cand ai cumparat paine, ai facut marketing..."
duminică, 16 decembrie 2007
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu