"Marketing-ul este peste tot si totul este marketing. Tu esti marketing, eu sunt marketing, iar astazi, cand ai cumparat paine, ai facut marketing..."

sâmbătă, 8 decembrie 2007

Sun Tzu si Marketing-ul


De ce o carte care a aparut acum mai bine de 2500 de ani este atat de apreciata si considerata “contemporana”? O fi marketing-ul o adevarata arta a razboiului?

Analiza de piata: “ Daca te cunosti pe tine insuti, dar nu iti cunosti inamicul, vei suferi o infrangere pentru fiecare victorie castigata”; “Generalul care intelege razboiul controleaza destinul poporului sau si garanteaza securitatea natiunii sale
Fixarea obiectivelor: “O data ce s-a hotarat despre ce este vorba in razboi si ce se poate face, modalitatea de a realiza acest lucrueste descoperita cu usurinta”
Pozitionarea: “Toate armatele prefera terenul inalt celui jos”
Analiza SWOT: “Atunci cand ia o decizie, un general intelept trebuie sa ia in calcul atat factorii favorabili, cat si pe cei nefavorabili ”
Identificarea strategiei: “O armata triumfatoare nu va lupta pana cand victoria nu este asigurata”
Planul tactic: “Actioneaza atunci cand este in avantajul tau si schimba tacticile prin imprastierea sau adunarea ostilor”
Resursele: “Comaseaza o armata superioara, la locul si in momentul decisiv”

“Arta razboiului” de Sun Tzu este considerata piatra de temelie a strategiei orientale militare si aproape in fiecare paragraf am identificat aplicabilitatea in marketingul contemporan.

Niciun comentariu: